Alle mensen

Lijsttrekker

Emiel Holtermann

Kandidaat-raadslid #3

We denken vaak dat we in Nederland allemaal gelijke kansen hebben, maar dat geldt niet voor iedereen. 'Als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje', zong Louis Davids al in de jaren dertig van de vorige eeuw, maar dit thema is nog steeds actueel. Kijk alleen maar naar de uitstekende series ‘Klassen’ of naar ‘Scheefgroei’. Graag zet ik mij in voor meer gelijke kansen. En wat is nu mooier dan in je eigen gemeente hier een belangrijke bijdrage aan te leveren. Want iedereen heeft toch recht op een kansrijk leven!
Marianne Spalburg

Kandidaat-raadslid #2

Solidariteit en inclusiviteit zijn belangrijke waarden. Het betekent: waar je ook woont, waar je ouders ook geboren zijn, je krijgt altijd de kans om het beste uit jezelf te halen. Beleid moet inwoners dienen, ondersteunen en helpen wanneer dat nodig is. Ik wil mij blijven inzetten om ervoor te zorgen dat inwoners op een goede manier in ons mooie Nieuwegein wonen, werken en naar school gaan en de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben. Zodat we met zijn allen aan een mooie samenleving blijven bouwen waar we naar elkaar omkijken en elkaar helpen.
Leila Assalmi

Kandidaat-raadslid #5

Iedereen heeft recht op een betaalbare woning die past bij je situatie. Er is veel meer vraag naar betaalbare (huur)woningen dan er aanbod is. Starters wonen noodgedwongen langer thuis en ouderen die juist kleiner willen wonen kunnen niets vinden. Nieuwegein heeft genoeg ruimte voor nieuwe woningen. Wij willen de komende jaren 8.500 nieuwe woningen bouwen. Dat kan door de ruimte in de stad goed te benutten en door de voormalige kantoorlocaties te transformeren naar leefbare wijken. Daarnaast willen we een zelfbewoningsplicht om beleggers op onze woningmarkt te weren.
Arne Kieboom

Kandidaat-raadslid #4

Een moderne groene stad waar iedereen mee kan doen. Daar ga ik voor. Energie wordt duurder en vervuilender. Voor betaalbare en schonere energie moeten we flink investeren in vergroening en verduurzaming. Wij willen dit realiseren met investeringen in windmolens langs de A27 en het Lekkanaal én door een flinke uitbreiding van energieopwekking middels zonne-energie. Om iedereen te helpen een bijdrage te kunnen leveren aan en te profiteren van de verduurzaming, willen wij subsidies beschikbaar stellen voor het isoleren van woningen en ondersteunen we inwoners bij het gasvrij maken van hun huis.
Guido Bamberg

Wethouder

Jeugd, Betere Buurten, Armoedebeleid, Coördinatie laaggeletterdheid, Wmo, Grondbedrijf en Maatschappelijk vastgoed
Lloyd Muyden

Kandidaat-raadslid #6

Mijn motto is: iedereen telt mee en niemand valt tussen wal en schip. We zetten maximaal in op de thema’s zorg en jeugd zodat iedereen – van jong tot oud – een kansrijk leven in Nieuwegein heeft. Kwalitatief goede zorg en huishoudelijke hulp is essentieel, de menselijke maat is de norm. Zorg en hulp zijn toegankelijk, laagdrempelig en betaalbaar voor iedere Nieuwegeiner. De verschillende instanties werken goed met elkaar samen. Ieder kind heeft recht op goed en passend onderwijs, zodat er echte kansen worden gecreëerd. En omdat sport en bewegen belangrijk is, moet de jeugd in aanraking komen met sporten in de buurt, op school en bij een vereniging.
Pieter van Gilst

Kandidaat-raadslid #7

De scheefgroei in inkomen wordt steeds groter. Dat is oneerlijk. En onnodig. De overheid heeft veel te lang ingezet op de volledige zelfredzaamheid van burgers. Dat is fijn als je weet waar je moet zijn, maar een ramp als je je weg in de bureaucratie niet kunt vinden. Dat kan en moet beter. Vooral de kwetsbaren, diegenen die in de schulden dreigen te raken, moeten vroegtijdig geholpen worden. Ik vind dat de gemeente meer in moet zetten op trajecten rondom schuldsanering en financiële begeleiding. Ook als het tegenzit moet je op - en mét - de gemeente kunnen rekenen.
Anton Jägers

Kandidaat-raadslid #8

Kunst en cultuur moet voor iedereen toegankelijk zijn. En met de Nieuwegein Stadspas kan jong tot oud genieten van muziek, theater of kunst. Want kunst en cultuur raakt, verbindt en geeft plezier. Het is dan ook ongelooflijk belangrijk dat de gemeente culturele centra en culturele initiatieven blijft ondersteunen. Op dit moment is de behoefte om samen cultuur te beleven misschien wel groter dan ooit. Daarom moet er zo snel mogelijk een evenemententerrein worden aangelegd, bijvoorbeeld in Park Oudegein. Dan kunnen we, als de maatregelen het toelaten, eindelijk weer genieten met elkaar.
Malou Saat

Bestuurslid

Casper Langerak

Bestuurslid

Ton Jägers

penningmeester

Gerard Olthuis

Vincent  van Esch

Vincent van Esch

Fractievoorzitter

Financiën, wonen, ruimtelijke ordening, omgevingswet, duurzaamheid en energietransitie, mobiliteit, grondbedrijf, openbare orde en veiligheid
Emiel Holtermann

Raadslid

Volksgezondheid, jeugd, onderwijs, laaggeletterdheid, cultuur, sport, maatschappelijk vastgoed, bewonersparticipatie.
Marianne Spalburg

Raadslid

Werk en inkomen, schuldhulpverlening, participatie, zorg en welzijn, wmo, beschermd wonen, economie, bedrijventerrein, personeel en organisatie.
Leila Assalmi

Raadslid

Wonen, betere buurten, statushouders, integratie en discriminatie, openbaar domein, parkeren, binnenstadmanagement, dierenwelzijn.
Arne Kieboom

Steunfractielid