De PvdA presenteert haar kandidaten

12 december 2021

De PvdA in Nieuwegein heeft de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 vastgesteld. Samen met de al eerder gekozen lijsttrekker Vincent van Esch op 1 gaan alle kandidaten voor “Een kansrijk leven voor iedereen in Nieuwgein”.

Met Marianne Spalburg en Emiel Holtermann op 2 en 3 is er een stevige en ervaren inzet op het sociale domein en voor het onderwijs. Arne Kieboom (4) en Leila Assalmi (5) brengen nieuwe en verfrissende ideeën mee. Vanuit persoonlijke ervaringen zullen zij zich inzetten voor gelijke kansen. Ook Lloyd Muyden, Pieter van Gilst, Anton Jaegers en Malou Saat staan in de top 9 van in totaal 22 kandidaten. Daarmee heeft de PvdA een lijst met diversiteit en inclusiviteit. Vincent van Esch vindt dit een lijst om trots op te zijn, met mannen en vrouwen van verschillende leeftijden en achtergronden, die allen lokale sociale politiek in het vaandel hebben staan.

De PvdA Nieuwegein zet in op deelname aan het college van Burgemeester en Wethouders. Hans Adriani doet als lijstduwer mee aan de verkiezingen en is opnieuw onze wethouderskandidaat. Het afdelingsbestuur is blij dat de brede ervaring van Hans Adriani ook komende periode voor de stad beschikbaar is.

De top 8 kandidaten van de PvdA, van links naar rechts: Arne Kieboom, Emiel Holtermann, Marianne Spalburg, lijsttrekker Vincent van Esch, Anton Jaegers, Lloyd Muyden, Pieter van Gilst en Leila Assalmi